Este de 1000 de ori mai bine sa fii optimist si sa te inseli decat sa fii pesimist si sa ai dreptate...

miercuri, 24 martie 2010

Juventus - Despre mine as fi vrut sa scriu despre tine

Intro:
"La rascruce de vanturi", "Trei oameni intr-o barca" vand "Iluzii pierdute"... Eu, inchisa in "Ospiciul muzelor" incerc sa-mi regasesc viata scriind "Jurnalul unui geniu". Sunt "Singur pe lume", "In cautarea timpului pierdut".


Pause:
Ratacitor intre realitati, ruginesc. Mi-atarn visele pe o panza de paianjen incretita de roua.

Play:
Soarele isi leagana soldurile inspre apus. Si cat as vrea sa apuna... Ma foiesc in pat...dar gandurile mele zboara spre veghe si incet se materializeaza in propria lor realitate... Intangibila mie, de altfel.

Rewind:
E seara. Iti dau mesaj sa iesim la bere. Si iesim. Eu sunt putin schioapa, ca ma doare piciorul. Stam de vorba la o masa. Mi se pare ca visez...sau ca pur si simplu mi se pare. Am senzatia ca te uiti la mine ca la o persoana iubita. Mai mult ca sigur m-am inselat. Dar cumva nu reusesc sa ma conving. Ne intindem la vorba si piedem ultimul autobuz. Am venit cu tine sa-ti iei ceva de mancare. Mananci langa mine pe banca iar eu citesc Adevarul de seara. Ma uit la tine... si ma tem sa nu vezi cat de mult ma apropii de ceea ce cred ca vrei sa fiu. Ne urcam in taxi si mergem spre tine. Coboram amandoi. Ma intrebi daca raman.. As fi vrut. imi doream cu ardoare sa-mi spui vino! sa ma iei in brate si sa ma porti pe cai nebanuite. sa sarutam incestul si sa radem patimii in fata.... mi-ai spus noapte buna in schimb... mi-am bagat "They" si inaintam siontac siontac spre casa. Ma suna un prieten. Discutam ore in sir despre mine...Mare greseala!!!! Dar nu intelege si continua... Mi-am reanalizat conceptiile in timpul discutiei...cat de putin m-am schimbat...

Fast Forward:
M-am trezit azi dimineata cu gandul de a ma duce la scoala...ti-am dat mesaj. Ne-am intalnit la cafea. Am vorbit. Cum vorbisem cu putin timp in urma. Nu ma asteptam la mari rezultate, dar ai venit. Ai venit!!! Si mi-era bine. sau..nu? nu mai stiu. cert este ca m-am trezit din visare cand mi-ai spus ca trebuie sa pleci. Am spus ca nu-ti dau drumul(nu vorbeam serios...esti liber sa faci ce vrei...cu cine vrei..) M-am ridicat impunatoare dupa momentul de slabiciune si ti-am trantit in nas ultima portita inspre mine. Asta pana m-ai luat la dans. Garantez ca nu mai stii cum se numea piesa...insa eu stiu. picase la fix...(lie to me-bon jovi).

Pause:
"As fi vrut sa scriu despre varstele de atatea feluri prin care-am trecut pana acum, fara sa-mi dau seama, despre cele ce ne-apropie sau ne despart de ceea ce suntem, de ceea ce ramanem cu adevarat; despre neputinta de a vorbi despre tine insuti ca despre o fiinta unitara, despre oroarea ca-n orice timp prezent nu esti, de fapt, decat un intermediar, un precursor" "Despre rabdarea cu care incerci sa imparti apele atator vorbe despre tine,care te bruiaza,te micsoreaza,te impiedica,te falsifica,te destrama. De-aceea fugi din calea lor,te feresti,ii ocolesti,caci n-ai nici o legatura cu ei. Esti nubil si inutil. Ca un linx privindu-se-n oglinda, stand la panda. Te uiti la tine si parca ti-e mai bine: sunteti doi, puterea creste... Esti recunoscator frumusetii tale ca e, si-apoi uiti. Cutreieri molesit tise si zade de aer, paienjenisuri si ceturi, turbioane, cautand nici tu nu stii ce. Ai o mie de simturi. Iradiezi. Te strabat senzatii si viziuni pentru care nu esti pregatit." " Te topesti lent ca un jeleu sub o dogoare straina. Se petrece ceva de neinteles si nu stii cine-i de vina. Esti obosit. Nu mai poti. Curgi in Himeria. Te-ntorci intreg si mut si-ti vine sa canti la trompeta, sa lovesti usor un trianglu, sa gafai pe-o bicicleta, sa-noti pe sub apa cu ochi deschisi, sa dispari intr-un nor sclipicios.
Te recunosti?"
"Despre elanul si balmajeala cu care ai parcurs atatea faze ale informului, amoralitatii, aiurarii, suavitatii lancede, faze ale naivitatii tampe, ale rusinii, destramarii, ingalarii. furiei de doi bani, vinovatiei. Te-au dat la fund, te-au mutat, te-au supus. Dar ti-au sporit indarjirea...

Despre forta uriasa si nestiuta pe care-ai simtit-o de atatea ori printr-o brusca dorinta de-a merge pe un drum pustiu, la nesfarsit, zile si nopti, fara teama, cu un rucsac in spate si cu aer mult in jurul tau.

Despre amestecul asta de iubire si ura (pe care doar tu si eu il intelegem), de clocot si indiferenta reptiliana (pentru ca nu esti nici fierbinte, nici rece, nici caldicel, ci si fierbinte, si rece, si caldicel)...

Despre splendoare ametitoare si moale a imaturitatii, despre forta confuziei, vagului, indoielii care te fixeaza in centrul gol al vartejului istoric de unde-ti anunti inflorirea c-un sunet bizar, ca nu stiu ce ciudata semintie ierboasa...

Despre cinismul tau de apas, despre violenta ta neputincioasa, despre tine blegule si fraierule, umbra frematatoare, despre tine fecioara pacatoasa, nerusinata, june viclean cu pielea fierbinte, fatalau nehotarat cu par lung de aur, tocilarule, barbatus delicat, despre tine pisicuta-prostuta, despre tine mironosito, despre tine hard-istule cu suflet de hulub, despre tine baiatule fata c-un cercel lucind in ureche, despre tine fara pereche, despre tine adolescent evanescent, despre puterea ta, despre ticalosia ta dar mai ales despre profunzimea chinuitoare si limpede cu care nu te vei mai intalni niciodata."

Rewind:
A rasarit Luna...si inca ma gandesc... Ma gandesc la prietena mea, care abia s-a operat...la alta prietena care nu-mi mai vorbeste...la tine, la toti cei in care te caut...la mine, la tata, la tot si toate...gandurile vin buluc...car crash...spital...mana in gips...politie...plumb..lacrimi... fast forward...please, fast forward... pause...fast forward...

Pause...

Un comentariu: